Jouw bedrijf. Jouw verhaal. Jouw boek.

SAMEN SCHRIJVEN WE JOUW BEDRIJFSBOEK

Het verhaal achter je organisatie vertellen op een manier die bijblijft? Dat doe je met een bedrijfsboek. Zo’n boek zet je organisatie niet enkel in de spotlights, het verovert een permanent plekje in elke boekenkast. Je bedrijfsboek belichaamt het tastbare bewijs van jouw succesverhaal en creëert een nieuwe verbondenheid met je klant, partner of medewerker. Onbewust komen zij een stuk dichter bij je verhaal te staan wanneer ze het zelf in handen houden.

Een goed bedrijfsboek vraagt maatwerk en vakmanschap. Daarvoor kun je rekenen op Beefcake Publishing. De mogelijkheden en variaties zijn talrijk: van een jubileumboek of ondernemersportret tot een bedrijfsbiografie – elke vorm kan op een bepaald moment zijn nut hebben in jouw bedrijfsvoering.

Hoe we te werk gaan? We leren jou en je bedrijf door en door kennen, zodat we je passies en successen op de juiste manier naar het papier vertalen. Onze redactie-, druk- en designexperts zorgen voor de juiste woorden en beelden op de juiste plaats. Zo gieten we in nauw overleg met jou het verhaal achter je organisatie in boekvorm, met een professioneel en passend eindresultaat voor ogen.

Wat is een bedrijfsboek?

Heel simpel: een bedrijfsboek vertelt het verhaal achter je bedrijf. Je evolutie, je bedrijfsvoering, je uitdagingen en overwinningen. Dat kan op verschillende manieren. Stijl, invalshoek, aanpak: we stemmen het af op de identiteit van je merk. Op een sterke en transparante manier zet je bedrijfsboek de groei en het huidige imago van je bedrijf in de kijker. Zo wordt het het summum van de ervaringen en verwezenlijkingen van je organisatie. Het schetst het heel persoonlijke resultaat van wat jouw bedrijf (geworden) is en wil zijn.

Waarom kiezen voor een bedrijfsboek?

Een bedrijfsboek vergroot je zichtbaarheid, toont je kennis aan en geeft je bedrijfsimago een boost. Het is blijvende reclame en het valt op tussen het grote digitale aanbod door z’n authenticiteit en tastbaarheid.

Een boek dat jouw bedrijfsverhaal vertelt, laat aan potentiële klanten op een laagdrempelige manier zien hoe je werkt en wat je kernwaarden zijn. Bij bestaande klanten en partners schept het dan weer extra vertrouwen in je kunnen. Het zet de unieke sterktes van je merk in de verf en kan een leidraad zijn voor je communicatie naar de buitenwereld toe.

Maar een bedrijfsboek is ook interessant om intern in te zetten. Potentiële nieuwe werknemers weten meteen waarvoor jouw organisatie staat en welke waarden zij naar jouw klanten en partners horen uit te stralen. Tenslotte zijn jouw medewerkers toch het dagelijkse uithangbord van je bedrijf. Een bedrijfsboek is ook een fijn relatiegeschenk voor wie al langer in dienst is. Het zal je medewerkers trots maken deel te zijn van zo’n mooie onderneming en hen motiveren zich voor je te blijven inzetten.

Door een boek te maken, kan je tot slot je eigen strategie en bedrijfsvoering naar een hoger niveau tillen. Op welke manier? Een bedrijfsboek doet je reflecteren over je merk: je neemt je doelstellingen opnieuw onder de loep en staat stil bij hoe je het in de toekomst wilt aanpakken. Je denkt bewust na over je bedrijfsmissie en dat vertaalt zich naar nieuwe, heldere bedrijfsdoelen.

Wanneer breng je een bedrijfsboek uit?

Staat jouw organisatie voor een mijlpaal? Viert je bedrijf een bijzondere bestaansleeftijd? Of wil je simpelweg vol trots je kennis en projecten van de laatste jaren voorstellen? Er zijn uiteenlopende redenen om met een bedrijfsboek naar buiten te komen.

We zetten er enkele op een rijtje:

  • Je bedrijf bestaat x aantal jaar.
  • Je wilt een ondernemersportret.
  • Je bundelt je bedrijfsmemoires.
  • Je stelt bijzondere toekomstige projecten voor.
  • Je brengt een bepaald succes onder de aandacht.
  • Je wilt een klassieke bedrijfsbiografie voor aandeelhouders en investeerders.
  • Je bundelt je projecten en verdiensten rond Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Wij denken samen met jou na over de persoonlijke voordelen en impact van een bedrijfsboek voor jouw organisatie. Contacteer ons dus gerust voor vrijblijvend advies via info@beefcakepublishing.be.

Wat kan Beefcake Publishing voor je bedrijfsboek betekenen?

Bij Beefcake combineren we maatwerk, vakmanschap en overleg bij het publiceren van onze boeken. Concreet wil dat zeggen dat we ons aanpassen aan je noden en samen met jou nadenken over welke aanpak voor je bedrijf het meeste oplevert. Onze professionals gaan vervolgens aan de slag om jouw ruwe anekdotes en wilde toekomstvisies te bewerken tot een echt meesterwerk.

Je kan ervoor kiezen om ons het volledige project te laten opzetten en uitwerken, of ons slechts in te schakelen voor een bepaald onderdeel van het proces, zoals de eindredactie, het design of het drukwerk. In een kennismakingsgesprek bespreken we samen wat jouw bedrijfsboek precies nodig heeft om tot stand te komen.

Stuur ons een mailtje voor persoonlijk advies of informatie via info@beefcakepublishing.be.

Neem ook eens een kijkje op onze Facebookpagina.